Pompki, kompresory samochodowe i ich zalety


Wielu ludzi używa gadżetów takich jak pompki samochodowe, choćby do pompowania kół w rowerze lub w motorowerze. Mowa tu rzecz jasna o tych ręcznych lub nożnych pompkach samochodowych, które nadal się produkuje. W ich przypadku niestety trzeba się napracować norami lub rękoma, po to by napompować koło, ale plus tego typu pompki tkwi w tym, że jest ona niezawodną i jednocześnie prostą konstrukcyjnie. Z tej przyczyny wielu ludzi ma ten sprzęt we własnym domu lub w garażu, a nawet w samochodowym bagażniku. Zasady użycia tego typu pompki też zna niemal każdy i co najważniejsze taka pompka nie zużywa energii elektrycznej, a ta zaleta jest bardzo ważną w przypadku małych samochodów, które mają akumulator o niezbyt imponującej pojemności i dlatego spory kompresor samochodowy może szybko i nieoczekiwanie go rozładować.

Sezon wakacyjny

W sezonie powiązanym z wyjazdami urlopowymi, oraz ze sprzętami używanymi nad wodą pompki samochodowe lub kompresory samochodowe (zobacz) są używane intensywniej. Mowa tu o pompowaniu materacu lub pontonu. Tego typu czynności latem dla wielu typowych tatusiów są normą i nie każdy chce się męczyć z nożną pompką, czyli też sięgają po kompresory samochodowe. Pompowanie za ich pomocą jest obarczone pewnego rodzaju ryzykiem, czyli jeśli ktoś ma słabo działający akumulator w samochodzie, to powinien zdecydowanie częściej używać pompki nożnej lub wymienić akumulator na pojemniejszy lub o wiele sprawniejszy, bo jeśli utknie się z autem nad jeziorem i to na te kilka godzin, to niestety trzeba będzie zadzwonić po pomoc lub poszukać kogoś w najbliższej okolicy, czyli kogoś, kto pomoże odpalić samochód.

Istotna przewaga kompresora

Obecnie produkowane kompresory samochodowe są urządzeniami dopracowanymi, czyli mogą mieć elektroniczne lub mechaniczne zabezpieczenia, dzięki którym nie napompujemy koła zbyt mocno. Mowa tu dokładnie o zużywanie się opon, czyli o tym, że koła napompowane zbyt mocno zużywają się nierównomiernie i dokładnie ta sama zasada dotyczy tych napompowanych za słabo. Dlatego typowy kompresor ma wbudowany mechaniczny miernik ciśnienia, dzięki któremu napompujemy koło zgodnie z instrukcjami.